Заповед №РД-01-11-22 от 12 октомври 2010 г.

 

Във връзка с извършване на служебна проверка по законосъобразността на приетите решения по Протокол № 53 от редовно заседание на Общински съвет Балчик, проведено на 30.09.2010 г., установих следното:

С РЕШЕНИЕ 670: I. На основание чл. 21, ал. 1, т. 7 и ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА) и чл. 39, ал. 3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Балчик (НОАМТЦУ), Общински съвет - Балчик дава съгласието си да се освободи фирма „Тесса Енерджи" ООД, ЕИК 130563354 от заплащането на такси по чл. 40 и приложената по него таблица от Наредбата относно одобряване на инвестиционни проекти за Проект „Стражица" и Проект „Кремена-Тригорци" и издаване на разрешения за строеж на двата проекта, като се определи еднократна такса от 5 000 лв. (чл. 39, ал. 3 от НОАМТЦУ) общо за проект при одобряване на инвестиционните проекти и издаването на разрешенията за строеж.

ІІ. Възлага се кмета на Община Балчик и на Главния архитект на Община Балчик изпълнението на решението по точка I.

Гласували поименно със "За" - 16, "Против" - 0, "Въздържал се" - 3

            Считам решението за незаконосъобразно, поради следните съображения:

Одобряването на инвестиционни проекти и издаване на разрешения за строеж са технически услуги, които се извършват от общината, като размера на таксите е визиран в чл. 40 от  Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Балчик. Съгласно чл. 105 от Закона за местните данъци и такси, таксите за технически услуги се заплащат от физическите и юридическите лица, ползватели на услугата, при предявяване на искането. Разпоредбата на чл. 106 от Закона за местните данъци и такси изрично посочва, че единствено държавата, общинските органи, организациите на бюджетна издръжка и Българският Червен кръст са освободени от заплащане на такси за технически услуги.

Законодателят е регламентирал, че държавата насърчава инвестициите, които отговарят на определени условия, визирани в Закона за насърчаване на инвестициите, а инвеститорите са получили съответният сертификат. Към материалите на гласуваното решение липсват категорични доказателства, че търговското дружество е получил сертификат- клас на инвестицията, за да бъде финансово подпомагано. Следователно приетото решение е в разрез с българското законодателство и следва да бъде отменено.

Във връзка с изложеното следва да се направи извода, че нормата на чл. 39, ал. 3 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Балчик противоречи на нормативен акт от по-висока степен, а съгласно чл. 5, ал. 1  от Административнопроцесуалния кодекс, когато постановление, правилник, наредба, инструкция или друг подзаконов нормативен акт противоречи на нормативен акт от по-висока степен, прилага се по-високият по степен акт.

При приемането на Решение № 670 общинският съвет се е позовал на една явно незаконосъобразна разпоредба от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Балчик, която следва да бъде отменена.

Предвид гореизложеното общински съвет - Балчик следва да преразгледа и отмени приетото решение.

На основание чл. 32, ал. 1 от Закона за администрацията във връзка с чл. 45, ал. 4 от Закона за местното самоуправление и местната администрация,

Н А Р Е Ж Д А М:

ВРЪЩАМ за ново обсъждане Решение № 670 по Протокол № 53 от редовно заседание на Общински съвет Балчик,  проведено на 30.09.2010 г., с указание за неговата отмяна.

Копие от настоящата Заповед да се връчи на Председателя на Общински съвет Балчик и на деловодството за сведение и изпълнение.

 

 




Актуално

съобщение

анкета