Заповеди на Областния управител

 

З А П О В Е Д

РД-11-10-155  

Добрич, 06.06.2011г.

 

На основание чл.32, ал.(1) от Закона за администрацията, чл.7, ал.6, от Закона за устройство на Черноморското крайбрежие (ЗУЧК); чл.16, ал.2 и чл.19, ал.1 от Закона за държавната собственост; чл. 46 и чл.55, ал.1 от Правилника за прилагане за Закона за държавната собственост; Заповед № РД-02-14-748/08.04.2010 г. на Министъра на регионалното развитие и благоустройството; Протокол от 02.06.2011 г. от търг с тайно наддаване за отдаване под наем за срок от 5 години на морски плаж „Балчик - централен", община Балчик на територията на област Добрич (на основание Заповед № РД-11-10-137/12.05.2011 г. на Областния управител на област Добрич) и предвид необходимостта от стопанисване на обекта - изключителна държавна собственост, представляващ морски плаж, намиращ се на територията на област Добрич, в т.ч. осигуряване на безопасни условия за ползването му по предназначение,

НАРЕЖДАМ:

  • 1. Прекратявам процедурата по избор на наемател на морски плаж „Балчик-централен", община Балчик, открита със Заповед № РД-11-10-137/12.05.2011 г. на Областния управител на област Добрич поради следното:

а) Не се допуска до участие в търга за отдаване под наем на морски плаж „Балчик-централен", община Балчик кандидата за наемател - „ЕС ПИ ЕС ИМОТИ" ООД със седалище и адрес на управление:град Добрич, област Добрич, община Добрич, ул. „Вежен" № 21 с управители Дияна Кирилова Кателиева и Рада Георгиева Кателиева  поради, това че внесените от него документи не отговарят на нормативни изисквания и изисквания, заложени в тръжната документация, както следва:

Специализираната схема за разполагане на преместваемите обекти и съоръжения за морския плаж е представена в мащаб 1:1000 и не е изработена върху извадка от кадастралния и регулационен план. Това представлява съществен недостатък, тъй като не е в съответствие с изискванията на тръжната документация и на чл.56, ал.2 от Закона за устройство на територията във връзка с чл.12 и чл.8, ал.2 от Наредбата за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти на територията на община Балчик.  В точка 9.9. от тръжната документация е записано, че схемите трябва да отговарят на нормативните изисквания. Съгласно разпоредбата на чл.56, ал.1 от ЗУТ, върху поземлени имоти могат да се поставят преместваеми увеселителни обекти и преместваеми обекти за търговски и други обслужващи дейности - павилиони, кабини, маси, както и други елементи на градското обзавеждане (спирки на масовия градски транспорт, пейки, осветителни тела, съдове за събиране на отпадъци, чешми, фонтани, часовници и други). Ал.2 на същия член визира, че за обектите по ал. 1 се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. В случая се касае за поставяне на преместваеми обекти на морски плаж „Балчик-централен", които се намира на територията на община Балчик. Разрешението за поставяне на преместваеми обекти на горепосочения морски плаж следва да бъде съобразно изискванията на Наредбата за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти на територията на община Балчик. На основание чл.8, ал.2 от Наредбата, подробните схеми за разполагане се изготвят за всеки обект, както и за обекти, разположени в група върху извадка от кадастралния и регулационен план с нанесени подземни комуникации в М 1:500. На тази схема се нанасят размерите на преместваемите обекти и необходимите отстояния. Схемата, представена от участника не е изработена върху извадка от кадастралния и регулационен план, като същата представлява чертеж. Специализирана схема не е изготвена и заверена от проектант с пълна проектантска правоспособност.

б) Не се допуска до участие в търга за отдаване под наем на морски плаж „Балчик-централен", община Балчик кандидата за наемател „Тоталс" ЕООД със седалище и адрес на управление: град Хасково, област Хасково, община Хасково, ЖК „Орфей", бл. 29, вх. В, ет.1, ап.7 с управител Тихомир Тенчев Цветков  поради, това че внесените от него документи не отговарят на нормативни изисквания и изисквания, заложени в тръжната документация, както следва:

     Специализираната схема за разполагане на преместваемите обекти и съоръжения за морския плаж е представена в мащаб 1:1000. Това представлява съществен недостатък, тъй като не е в съответствие с изискванията на тръжната документация и на чл.56, ал.2 от Закона за устройство на територията във връзка с чл.12 и чл.8, ал.2 от Наредбата за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти на територията на община Балчик.  В точка 9.9. от тръжната документация е записано, че схемите трябва да отговарят на нормативните изисквания. Съгласно разпоредбата на чл.56, ал.1 от ЗУТ, върху поземлени имоти могат да се поставят преместваеми увеселителни обекти и преместваеми обекти за търговски и други обслужващи дейности - павилиони, кабини, маси, както и други елементи на градското обзавеждане (спирки на масовия градски транспорт, пейки, осветителни тела, съдове за събиране на отпадъци, чешми, фонтани, часовници и други). Ал.2 на същия член визира, че за обектите по ал. 1 се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. В случая се касае за поставяне на преместваеми обекти на морски плаж „Балчик-централен", които се намира на територията на община Балчик. Разрешението за поставяне на преместваеми обекти на горепосочения морски плаж следва да бъде съобразно изискванията на Наредбата за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти на територията на община Балчик. На основание чл.8, ал.2 от Наредбата, подробните схеми за разполагане се изготвят за всеки обект, както и за обекти, разположени в група върху извадка от кадастралния и регулационен план с нанесени подземни комуникации в М 1:500. На тази схема се нанасят размерите на преместваемите обекти и необходимите отстояния. Схемата, представена от участника не е изготвена в изискуемия мащаб.

     Обяснителна записка към схемата не е подробна, а именно - не отговаря на изискванията по тръжната документация. Съгласно т.9.9. от тръжната документация, подробната обяснителна записка трябва да отговаря на нормативните изисквания за: 1. Прилежащата акватория с определяне на зоните за: санитарна охрана и къпане; развитие на водни спортове, ако се предвиждат такива дейности; подводна археология и подводен туризъм, ако се предвиждат такива дейности; 2. Преместваемите обекти и съоръжения, с определяне на зоните и обектите, необходими за: здравно и санитарно-хигиенно обслужване на посетителите (медицински и реанимационни пунктове, санитарни възли, душ-кабини, съблекални и др. подобни); водно-спасителна дейност (спасителни постове, спасителни станции, зоните за къпане и тяхното означавани и др. съгласно действащите нормативни изисквания за водно-спасителна дейност); спортно - развлекателни услуги (зони за разполагане и осъществяване на спортни дейности, преместваеми обекти за спортни дейности и за съхраняване на инвентар, водна пързалка и др.); търговски обекти (сглобяеми обекти, павилиони и навеси); поддържане на морския плаж (кошчета и съдове за битови отпадъци, обекти за съхраняване на машините и инвентара, свързан с поддържането и др.). В обяснителната записка на кандидата е посочено, че «схемата предвижда обособяване на една зона за разполагане на плажни чадъри с платен достъп и една зона за свободен участък. Предвидено е два пункта за водно спасяване. Обслужването на плажуващите ще се извършва от два снек-бара и медицински пункт.» Тази информация не покрива дори в минимална степен изискванията посочени по-горе. С оглед на което, Комисията счита, че липсва подробна обяснителна записка. Това, че има документ със заглавие «обяснителна записка», не означава, че същата е налице. Комисията, счита, че по съществото си записката не отговаря не изискванията за точка 9.9. от тръжната документация. Касае се за сериозен недостатък в представената документация на кандидата, тъй като именно тези дейности и схеми са от особено съществено значение за посетителите на плажа.

     Настоящата заповед може да бъде обжалвана в 14-дневен срок от съобщаването й пред Административен съд - Добрич по реда на Административнопроцесуалния кодекс.      

     Контрол по изпълнение на заповедта възлагам на главния секретар на Областна администрация - Добрич.

     Заповедта да се съобщи по реда на Административнопроцесуалния кодекс на всеки от кандидатите за участие в търга за отдаване под наем на морски плаж „Балчик-централен", община Балчик.                   

                                                         

                                                          З А П О В Е Д

РД-11-10-154

Добрич, 06.06.2011г.

На основание чл.32, ал.(1) от Закона за администрацията, чл.7, ал.6, от Закона за устройство на Черноморското крайбрежие (ЗУЧК); чл.16, ал.2 и чл.19, ал.1 от Закона за държавната собственост; чл.55, ал.1 от Правилника за прилагане за Закона за държавната собственост; Заповед № РД 02-14-634/20.04.2010 г. на Министъра на регионалното развитие и благоустройството; Протокол от 02.06.2011 г. от проведен търг с тайно наддаване за отдаване под наем за срок от 5 години на морски плаж „Тузлата", община Балчик на територията на област Добрич (на основание Заповед № РД-11-10-137/12.05.2011 г. на Областния управител на област Добрич) и предвид необходимостта от стопанисване на обекта - изключителна държавна собственост, представляващ морски плаж, намиращ се на територията на област Добрич, в т.ч. осигуряване на безопасни условия за ползването му по предназначение,

НАРЕЖДАМ:

  • 1. Определям наемател на морски плаж „Тузлата", община Балчик, както следва:

1.1. „Тузлата" - „Лайтхаус Хотел" ЕООД със седалище и адрес на управление: град София, област София, община Столична, район „Изгрев", ул. „Николай Хайтов" № 2, вх. А, ет.1 с управител Виктор Владимиров Тинев.  

2.    Годишната наемна цена на плажа по т.1 е както следва:

2.1   „Тузлата", община Балчик   -  3800 лв./година без ДДС.

3.   Първата наемна цена следва да се заплати в 14 - дневен срок от влизане в сила на настоящата заповед. За всяка следваща година за срока на договора за наем, годишната наемна цена се индексира, съгласно Методиката за определяне размера на минималната наемна цена при отдаване под наем на морските плажове по реда на чл.8, ал.2 от ЗУЧК, приета с Постановление № 67 от 24.03.2009год. на Министерския съвет, измененo и допълненo с Постановление № 47 от 26.03.2010год. на Министерския съвет.

Всяко следващо плащане на годишната наемна цена да се извършва в срок до 15 февруари на съответната календарна година.

4.  Наемът се внася по банкова сметка IBAN: BG 88 UNCR 7000 3106 2031 02, BIC: UNCR BGSF при „УНИКРЕДИТ БУЛБАНК" ОФИС ГРАД ДОБРИЧ на Областна администрация - Добрич.

5.  Депозитната вноска на спечелилия участник в търга не се връща, а се приспада при плащане на първата годишна наемна цена.

6.   Ако наемателя не внесе първата наемна цена в 14 - дневен срок от влизане в сила на настоящата заповед се приема, че той се е отказал от сключване на договор за наем.

Настоящата заповед може да бъде обжалвана в 14-дневен срок от съобщаването й пред Административен съд - Добрич по реда на Административнопроцесуалния кодекс.      

Контрол по изпълнение на заповедта възлагам на главния секретар на Областна администрация - Добрич.

Заповедта да се съобщи по реда на Административнопроцесуалния кодекс на кандидата за участие в търга за отдаване под наем на морски плаж „Тузлата", община Балчик.                 

                    ОБЛАСТЕН УПРАВИТЕЛ:..............................     

                                                                   (ЖЕЛЯЗКО ЖЕЛЯЗКОВ)

 

 




Актуално

съобщение

анкета